Site Overlay

Produktion

Fra analyse

Til produktion

Her er mit take på medieproduktion

Som Københavner i Nordjylland, så mener jeg, i al Københavnerydmyghed, at jeg kan bidrage med noget seriøst, positivt og noget godt for Nordjylland. Da jeg arbejdede med TV Frihed (lokal-tv), der gav jeg en stemme til Nordjylland, men det var ikke til alle de høje herrer. Jeg gik ud, og gav stemme til dem som ellers ikke har så nemt ved at komme til. Det er meget mig. Jeg synes ikke, at vi allesammen skal sidde inde på bænkene i Folketinget, og slide vores bagdel, nej, politik og kommunikation skal ske ude hvor folk er.

Det fandt jeg ud af, passede ret godt med Nordjyderne. Nordjyder har en god tradition for, at snakke over kaffebordet. Det er ikke så ringe endda. Så på en eller anden måde, så går mine talenter for at skabe opmærksomhed omkring et område hånd i hånd med Nordjydernes behov for at få opmærksomhed om deres udfordringer. Der er nok udfordringer.

En af de ting jeg virkelig går op i, er etikken og moralen. Der er mange som er ligeglade med hvordan det de laver har en konsekvens for verden. Der er jeg i den anden ende. Jeg mener, at reel bæredygtighed, både naturmæssigt, såvel som menneskeligt, skal tage udgangspunkt i den situation som man står i. Man skal være menneskelig og tage hensyn.

Så jeg siger det bare. Jeg tager ikke alle projekter, men dem jeg tager, dem vil jeg så til gengæld brænde for.

Når man forsøger at få opmærksomhed omkring et projekt, så skal man starte med at forholde sig til, hvad ens projekt gør for verden. Det behøver ikke, at være noget fantastisk, små ting er også vigtige. Men man skal ville noget med verden.

Det næste man skal forholde sig til er, hvordan man så vil ændre på verden. Skal det være et projekt, skal man samle viden osv. Når det handler om kommunikation, så er det vigtigt at tænke lidt over, HVORDAN man vil ud i verden.

Min metode er, forsåvidt, meget enkel. Jeg laver tv produktioner, som så spredes på internettet. Fordelen ved den metode er, at den skaber en spændende opmærksomhed omkring et emne.

Hvis dit budskab er vigtigt og stærkt, så kan andre måske solidarisere, og hoppe med på dit projekt.

Typisk er det noget med, at lave interview, tage ud og kigge på et område. Men altså vi skal have levende mennesker frem, som har et budskab. Det er måden at forandre verden på i disse SOME dage.

Copyright © 2024 . All Rights Reserved. |  by